A megyecímer adományozásának 519. évfordulója alkalmából ünnepélyes zászlófelvonással január 5-én kezdődik a megyehét.
Bíró Norbert, a megyei közgyűlés elnöke elmondta: a megyenapi ünnepi közgyűlést ezúttal Csurgón, a Csokonai Közösségi Házban tartják január 6-án. A megyenap díszvendége Steinbach József, a Dunántúli Református Egyházkerület püspöke lesz. Az ünnepségen Bencze Ilona, Jászai Mari-díjas és érdemes művész, Kovács Mátyás versmondó, a Kaposvár Helyőrségi Zenekar és az Oberon Társulat is közreműködik. 

A csurgói református gimnázium könyvtárában muzeális értékű kötetekkel ismerkedhetnek meg a látogatók. A programokat Sárhegyi Judit megyei jegyző ismertette. Január 9-én Gondolatok a Szent Koronáról címmmel előadást hallhatnak az érdeklődők a Vármegyeháza dísztermében. Január 10-én leleplezik az Örökségünk-Somogyország Kincse kitüntető címmel elismert megyei értékeket, s átadják a somogyi értékdíjakat is. Január 11-én Gőbölös Attila keramikus kiállítása nyílik meg a megyei kormányhivatal galériájában. 

A jótékonysági megyebált a Siófoki Hotel Azúrban rendezik meg január 14-én, melynek bevételéből a somogyi gyermekeket támogatják. A zászlót január 16-án vonják le a Vármegyeháza előtt.