Az önkormányzat szerint közterületen nőttek a fák, ezért eljárást is indítottak a férfi ellen, amit a férfi szerint később megszüntettek.
Két évvel ezelőtt vett házat Taranyban Orsós Sándor, Homokszentgyörgyről költözött a településre. Telt-múlt az idő, és gondolt egyet: két fát kivágott a háza előtt. Úgy gondolta, hogy ehhez joga van, mert még az ő birtokán nőtt ki a két törzs. Az önkormányzat azonban nem osztotta az álláspontját, ők úgy gondolták, hogy a közterületen sarjadtak a fák. Eljárást is indítottak a férfi ellen, ám Orsós Sándor azt állítja, hogy ezt később megszüntették.

Ezzel azonban nem ért véget az ügy, mert a polgármesteri hivatal kimérette a birtokhatárt, és ez már nem Orsós Sándornak kedvezett. Ezután egy métert „elvettek” a telkéből, mert ennyivel beljebb kellett raknia a kerítést, így döntött a Nagyatádi Járásbíróság a pontos mérés után. Aminek alapján a két fa a birtokhatáron nőtt.

Nem akarta, hogy rádőljenek a vezetékre

– Nem tehetek róla, én ilyen állapotban vásároltam meg a házat. A kerítés már elég romos volt, nem mertem hozzányúlni a per alatt, nehogy összedőljön. Állítólag egy évtizede is ugyanitt volt ez az összeroskadt kerítés – mondta Orsós Sándor. – Nem akartam én rosszat, a két fát azért vágattam ki, mert ráhajlottak egy kábelre. Arra vezették az internetet, és a fák kiszáradtak, nem akartam, hogy rádőljenek a vezetékre. Kárpótlásul felajánlottam két köbméter fát az önkormányzatnak, de nem fogadták el.

Orsós Sándort az érinti érzékenyen, hogy az önkormányzat megelőlegezte a földmérés díját az eljárás során, ám rá akarják terhelni. Ez 250 ezer forintot jelent, aminek a kifizetése pedig az eladósodottságba döntené. Egy kiskorú gyermeke van, a feleségével hárman élnek a házban. Foglalkoztatást segítő támogatást kap, havi 52 ezer forintot. Ebből nehezen tudná kifizetni a földmérőt, erre keresne valamilyen megoldást, de nem talált. 

Megkerestük Tarany polgármesterét, Töreki Istvánt, aki nem kívánt nyilatkozni, mert indoklása szerint nem az újság hasábjain óhajtja megtárgyalni ezt az ügyet. Így nem tudtuk meg, kinek van igaza a történetben.