KAPOSVÁR | Befejeződött a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal felújítása. Mintegy 24 kilométeres szakaszt korszerűsítettek, melyen újra 100 kilométer per órás sebességgel haladhatnak a vonatok vasárnaptól, ami jelentősen csökkenti az utazási időt. A beruházás 9,7 milliárd forintba került.

– Rengeteg közös dolgunk van a MÁV-val, melynek eredményeként szebb és élhetőbb lesz ez a város – jegyezte meg Szita Károly polgármester. 
– Az itt élők nagyon jól tudják, hogy a Kaposvár és Dombóvár közötti szakaszon 40 kilométer per órás sebességgel haladtak a vonatok – mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Ezt a pályát 1963 és 1968 között építették át, s utána nem kapott semmilyen nagyobb beruházást. A 2000-es években jutott el a pálya műszaki állapota arra, hogy ilyen alacsony sebességgel tudtak csak közlekedni rajta. Jogos volt az itt élők kérése, hogy végre felújítsák a pályaszakaszt. A felújításhoz nem kaptunk európai uniós forrást, így a MÁV-nak a saját költségvetéséből kellett kigazdálkodni ezt. Ezért több évre szakaszoltuk a beruházást – három kiviteli szakaszunk volt. A Baté és Kaposvár közötti szakaszt 2014-ben újítottuk fel. Nemcsak pályarekonstrukciós munkákat végeztünk, hanem a teljes alépítményt megerősítettük, felújítottuk a műtárgyakat, a vízelvezetés kérdését is megoldottuk. Ennek a pályaszakasznak a felújítása akkor 3,1 milliárd forintba került.
Dávid Ilona elmondta: a következő évben a Baté és Csoma-Szabadi állomási vágányok átépítésére került sor, ahol utasperonokat is építenek. Több mint egymilliárd forintot költöttek erre a szakaszra.

Az utolsó, 13,4 kilométeres szakasz felújítása most ért véget Dombóvár-alsó és Baté között. Dávid Ilona szerint ez volt a leghosszabb és a legbonyolultabb szakasz. Kapospula, Attala, Nagyberki megállóhelyeken új térvilágítással és térkőburkolottal is ellátott peronokat építettek. A projekt keretében nyolc útátjárót átépítettek, s egy gyalogos átjárót is kialakítottak. A vízelvezetés érdekében kilenc kilométer hosszan föld, illetve burkolt árkot építettek, meglévőket kitisztították, az átereszeket is felújították. Az idei évi pályarekonstrukció és minden hozzá tartozó beruházás 5,5 milliárd forintba került összességében.

Jelentősen csökken az utazási idő

– Ezzel a teljes pályaszakasz megújult, 100 kilométer per órás közlekedésre alkalmas – mondta az elnök-vezérigazgató. – Vasárnaptól, vagyis a mostani menetrendváltástól ezzel a sebességgel fognak közlekedni a személyszállító vonatok és az intercity (IC) járatok is. Innentől kezdve a személyszállító vonatok menetideje 35 perc, az IC vonatoké pedig 26 perc lesz. Ezzel jelentősen csökkent a menetidő.
Hozzátette: a téli menetrendváltástól három IC fog közlekedni Budapest és Kaposvár között: a Rippl-Rónai, a Kvarner és a Somogy.

Beszámoltak a következő fejlesztésekről is

Hamarosan az utazók is élvezhetik a kaposvári vasútállomás felújított épületét, november 29-én befejeződött a műszaki átadás-átvételi eljárás. Jelenleg a használatbavételi eljárás megindításához szükséges dokumentációk összeállítása és az építtető részére történő átadás zajlik – tudtuk meg a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától.

Befejeződött a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal felújítása

Szita Károly az elkövetkező fejlesztések közül kiemelte az 1896-ban épült Fonyód-Kaposvár közötti vasutat, melyet szintén felújítanak. A korábban a turizmust szolgáló „fürdővonat", s a pálya struktúrája átalakult. Ma vicinális, vagyis elővárosi közlekedést biztosít. – Nagyon fontos számunkra, hiszen sokan ezzel a vonattal jönnek iskolába, s dolgozni Kaposvárra – mondta Szita Károly. – Nem mindegy, milyen gyorsasággal, s milyen körülmények között történik mindez.
A polgármester elmondta, a csapadékvíz elvezetésének problémáját is megoldják a Budai Nagy Antal utcában. A vizet a vasút alatt vezetnék át. – Átalakítjuk a Vásártér-Kanizsai utcai csomópontot, a kapostüskevári csomópontot – mondta. – Iparterületeket újítunk fel, s a Raktár utcát, melyek szintén közös munkát jelentenek a MÁV-val.