Bár három sportágban is otthonosan mozog Fülöp Kitti Mariann – a Lovasakadémia RG SC ritmikus gimnasztika és a Crystal SC látványtánc-csapatának az oszlopos tagja, ráadásul még birkózik is –, mégis minden évben kitűnő bizonyítványt visz haza a kaposvári Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola hetedik osztályos tanulója.
– A három sportág közül a ritmikus gimnasztika volt az első.

– Már annak idején az óvodában is kinézett Takács-Békési Zsanett, de akkor még nem nagyon akaródzott edzésekre járni – emlékezett vissza a kezdeti lépésekre a 13 esztendős kaposvári Fülöp Kitti Mariann. – Amikor aztán iskolás lettem, a szüleimmel lementünk az RG-csarnokba az egyik edzésre, s ott ragadtam.

– Az RG mellett hogy jött képbe a látványtánc?

– Úgy, hogy ott is ugyanaz volt az edzőm, nevezetesen Takács-Békési Zsanett. Egy évvel később vágtam bele a látványtáncba. Nem volt különösebben nehéz dolgom, hiszen az alapjai az RG-re épülnek.

– Jó két éve aztán újabb sportág jelent meg a palettán.

– Más lányokkal együtt elkezdtem birkózni. Ahogy mondani szokás, a családban marad, hiszen a birkózóknál Takács László az edző. Csak ritkán utazok versenyre; a birkózás inkább azért kell, hogy kondiban tartsam magam.

– Az eddigi legjobb eredmények?

– Tavasszal Nagyatádon rendezték a ritmikus gimnasztika vidékbajnokságot, ahol négy aranyérmet gyűjtöttem össze: az egyéni versenyben labdával és karikával is nyertem, így az összetettben is első lettem, s aranyérmet szereztünk a csapatversenyben is. Látványtáncban a Magyar Látványtánc Szövetség (MLTSZ) őszi budapesti országos bajnokságán szereztem aranyérmet, s különdíjat is kaptam. Négy éve Szlovéniában, Léván én is ott voltam a látványtánc Európa-bajnokságon, s onnan is arannyal térhettünk haza. Birkózásban a legjobb helyezésem egy negyedik hely; nemrég a csapat-bajnokságon csúsztunk le a dobogóról.

– A sikert sehol nem mérik olcsón.

– RG-ben hetente háromszor, látványtáncban pedig heti kétszer van edzésem. S ott van ugye még a birkózás...

– És mikor tanulsz? Elvégre a Zrínyit nem a könnyű fajsúlyú iskolák közé sorolják.

– Este az edzések után.

– Mondhatni mindenből jeles.

– Nem véletlenül mondják, hogy az ember élete végéig tanul. Én is szeretnék mindenben egyre jobb lenni.

– Három sportágban vagy otthon, mindemellett kitűnő tanuló is vagy. Kicsit sok(k)nak tűnik...

– Az órákon megpróbálok maximálisan odafigyelni. Ami érdekel, azt úgyis megjegyzem. Este aztán mindig előkerülnek a tankönyvek; van, amikor elég egy, másfél órányi tanulás, de arra is volt példa, hogy késő este is még a könyvet bújtam.

– Az évnek (lassan) vége. Mi a jövő évi cél?

– Azért még december második felében is lesz néhány fellépésem. Most szombaton volt az RG-csarnokban a Crystal SC hagyományos karácsonyi évzáró gálája, hétfőn pedig a városi sportcsarnokban a szintén hagyományos Zrínyi-esten lesz jelenésem. Ami a jövőt illeti, továbbra is a ritmikus gimnasztika lesz a legfontosabb: tavasszal szeretnék majd dobogóra állni az országos diákolimpián.

Három látványtánc Eb-ről hozott érmeket

Az évek során mindenfajta éremből jutott bőven Fülöp Kitti Mariannak.

Ritmikus gimnasztikában 2013-ban a Nagyatádon rendezett vidékbajnokságon még a Crystal SC Kaposvár gyermekcsapatának a tagjaként a dobó harmadik fokára állhatott fel. Ebben az évben a junior „B” kategóriában versenyzett. A mogyoródi országos bajnokságon – immár a Lovasakadémia RG SC csapatának a tagjaként – ezüstöt, a nagyatádi országos diákolimpiai döntőn labdával (holtversenyben) szintén ezüstöt szerzett, az ugyancsak Atádon rendezett vidékbajnokságon pedig négy aranyat is begyűjtött.

Látványtáncosként három Eb-t is megjárt. 2012-ben Szlovákiában, Léván aranyérmes volt, míg 2015-ben Balatonfüreden, rá egy évre ismét Léván pedig ezüstérmet szerzett a csapat tagjaként. Tavaly Nagykanizsán a Magyar Kupán ezüstérmes volt, idén Budapesten az országos bajnokságon pedig bearanyozták a nevét.