265 – íme a bűvös szám, ennyi dolgozóval karcsúsodott a DRV Zrt., mely ma így 1962 munkatársat foglalkoztat. Lezárult a legnagyobb állami vízszolgáltató leépítéssel is járó átszervezése, és Volencsik Zsolt vezérigazgató nemrég azzal nyugtatta meg a maradókat: a létszámot is érintő átalakítás már nem várható.

Volencsik Zsolt egy éve vette át a siófoki székhelyű cég vezetését, 2,6 milliárd (!) forintra rúgó lejárt beszállítói tartozással, mely a vezérigazgató szerint már a munkabérek kifizetését is veszélyeztette. A „tűzoltáshoz", ahhoz, hogy a tavalyi év hátralévő részét átvészeljék, pénzügyi segítséget kaptak az állami tulajdonost képviselő vagyonkezelőtől azzal, hogy az MNV átutalta elvégzett beruházásaik ellenértékét. A 2016-os azután a DRV stabilizálásának, átszervezésének esztendeje lehetett. A társaság vezetője így összegezte lapunknak a most véget ért intézkedéseket: megszüntettek egy vezetői szintet az üzemmérnökségek felszámolásával, 29 üzemvezetőségből 15 maradt, 99 művezetőségből 66. A munkáltató részéről 128 dolgozónak mondtak föl, 137 munkavállaló maga kezdeményezte ezt. Húszan nyugdíjba vonultak, többek határozott idejű szerződését nem újították meg.

Az átszervezéssel leginkább érintett munkakörök középvezetői szintek voltak (üzemmérnökök, üzemvezetők, művezetők), továbbá a fizikai állományt érintették. A H2O-ra keresztelt program keretében alvállalkozói szerződéseket vizsgáltak felül és mondtak föl, ismét saját kézbe véve például a földmunkákat, de más feladatokat is. Korlátozták a gépkocsihasználatot, csökkentették a vezetői munkabéreket. 

Az idei átszervezés mérlege: egymilliárd forint spórolás. Volencsik Zsolt elmondása szerint stabillá vált a DRV gazdasági helyzete, lejárt beszállítói tartozás nincsen. E közben szeptember elsejei hatállyal (ahogyan ezt már megírtuk) 954 fizikai, termelési állományba tartozó dolgozót érintően, a bruttó 180 ezer forint alatt keresőknél hajtottak végre öt százalékos bérkorrekciót, zömmel azoknál, akiknek az átszervezés bércsökkenést is jelentett. Eszközök, gépek cseréjére, egyéb, munkakörülmény-javító kiadásokra is futhatja ezek után, a vezérigazgató ezzel együtt megjegyezte: ami eddig történt, az valóban csupán válságkezelés volt, akadnak azonban tartós megoldandó problémák is. 

Sürgető az elöregedett vezetékhálózat felújításának, karbantartásának témaköre. A DRV stratégiát készít a rekonstrukcióra, kiterjesztve ezt a többi állami víziközmű-szolgáltatóra is. Mivel állami vagyont kezelnek, a beruházásokra állami forrást várnak, azt, hogy bekerül egy ilyen sor az ország költségvetésébe. Korábban a fogyasztók által fizetendő díjban ennek egy részét érvényesíteni lehetett, de mára a díjak már nem fedezik a beruházások költségét. 
Volencsik Zsolt arról is beszélt: megnyugtató számára, hogy – bár voltak éles vitáik is a szakszervezettel, mely az átalakítás szükségességével egyetértett – „munkavállalói béke" közepette hajthatták végre a szükséges kényszerintézkedéseket, a társaság fennmaradása érdekében.

A jármű is kevesebb

Csak a gépjárművek üzemeltetésén 4,5 milliót spórolnak, huszonnéggyel csökkent ugyanis a járműparkjuk – ezt is tartalmazza a DRV Zrt. nemrégiben kiadott sajtóközleménye. S azt is, hogy százmilliót tudnak megtakarítani éves szinten a készenléti rendszer átalakításával, úgy, hogy bár harmadára csökkent a készenlétet adó létszám, továbbra is biztosítható az egy órán belüli helyszínre jutás ötven kilométeres körzetben.